2129
عمومی

اطلاعات درباره انواع زخم‌ها

  • آقای صباغ نژاد
  • 18 مهر 1401
  • 374 مشاهده

2129


زخم ها بر اساس اتفاقاتی همچون تصادف، افتادن، سقوط، و در نهایت، برخورد کردن با اجسامی که بسیار تیز هستند به وجود می آیند. به همین سبب براساس وخیم بودن این مساله، زخم ها می توانند بسیار عمیق و با خون ریزی زیاد، و یا بسیار سطحی و در برخی شرایط بدون خون ریزی باشند. در لیست زیر، انواع زخم ها معرفی شده اند.

پارگی

پارگی می تواند یکی از بد ترین انواع زخم ها باشد. چرا که در هنگام پارگی بافت های پوست انسان به طور کامل دجار پارگی می شوند و به همین سبب باید اشاره کنیم که اگر با سطحی بسیار تیز رو به رو شوید و شکافی بسیار عمیق بر روی پوست شما ایجاد شود، پوست شما دچار پارکی شده و در نهایت، با حجم بسیار زیادی از خون ریزی مواجه خواهید شد. دقت کنید که در این نوع خون ریزی، باید بتوانید به خوبی خون ریزی را کنترل کرده تا بتوانید به اولین و نزدیک ترین واحد پزشکی برسید.

ایجاد سوراخ

ایجاد سوراخ یا سوراخ شدگی، اتفاقی است که بر اساس آن، یک جسم تیز و برنده که می تواند دارای طول زیادی هم باشد، وارد بدن شده و از سطح پوست رد شود.س بهترین و ساده ترین مثال برای این گونه زخم ها، زخم ناشی از تیر خوردن است. فردی که گلوله با پوست او برخورد کرده، در پوست او یک سوراخی عمیق ایجاد می شود. پانسمان این گونه زخم ها نیز نیاز به آگاهی و دانستن نکات بسیار زیادی است. و همچنین باید اشاره کنیم که بیماری که با این گونه زخم ها مواجه شده، به سرعت باید به پزشک مراجعه کند.

ساییده شدن

عموما ساییده شدن سبب می شود تا چند لایه سطحی پوست دجار خراشیدگی شوند. در واقع باید اشاره کنیم که دو الی سه لایه از بافت پوست دچار ساییدگی می شود. عموما این اتفاق بر اساس برخورد پوست با جشم زبر و کشیده شدن بر روی آن می افتد. لازم به ذکر است که زخم هایی که بر اساس ساییده شدن به وجود می آیند، به ندرت دچار خون ریزی می شوند.

جدا شدن

جدا شدن یکی از بدترین نوع زخم ها می باشد. این گونه از زخم ها بر اثر اتفاقات ناگواری مانند تصادفات شدید، انفجار ها و یا بسیاری از حوادث شدید دیگر به وجود می آیند. لازم به ذکر است که جدا شدن به این معنا است که شدت اتفاق ایجاد شده، به حدی است که سبب شده تا پوست و بافت پوستی، از استخوان و یا محل خود جدا شود. طبیعتا این گونه از زخم ها، با حجم بسیار زیادی از خون ریزی همراه هستند و برای مراقبت از این زخم ها، نیاز به تجهیزات خاص و ویژه می باشد.



نصب وب اپلیکشن
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن می باشید؟
  
وب ‌اپلیکیشن را به صفحه اصلی خود اضافه کنید
با این کار، می‌توانید برای همیشه و بدون نیاز به بروز ‌رسانی از خدمات ما استفاده کنید
1. روی دکمه Share در نوار پایین کلیک کنید.
2. گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
3. در قسمت بالا روی Add کلیک کنید.